Psycholog

                   Psychoterapeuta Uzależnień 

   Monika Zawłocka

 

Psycholog online Monika Zawłocka

Kolejnym sposobem radzenia sobie z głodem alkoholowym jest zaplanowanie dnia. Metoda ta polega na zaplanowaniu swojego dnia tak aby jak najbardziej zabezpieczyć się przed sięgnięciem po substancję poprzez unikanie miejsc i okoliczności narażających mnie na ryzyko z jednej strony, a z drugiej na zapełnienie swoich myśli innymi czynnościami i obowiązkami

Planowanie dnia

Planowanie dnia

 

 

  • Jakie cele w dniu dzisiejszym chce osiągnąć, a czego robić nie chce?

  • Co planuje dzisiaj zrobić?

  • W jakiej kolejności o której godzinie będę wykonywać konkretne czynności ?

  • Ile czasu zajmie mi wykonanie konkretnej czynności?

  • Jak zaplanuje sobie czas, w porach, kiedy najczęściej wykonywałeś\m czynność nałogową\sięgałem po substancję?  chodzi o to tak aby jak najbardziej zmniejszyć ryzyko powrotu do nałogu

 

planując dzień pamiętaj o stałych celach: Dzisiaj nie sięgnę/nie wykonam czynności nałogowej, mogę robić rzeczy dla mnie i moich bliskich przyjemne, cele dnia oraz jego cele powinny być konkretne, realne oraz możliwe do zweryfikowania

 

 

                                                                  Na koniec ,,rozlicz" swój dzień

 

  • które z zaplanowanych celów udało mi się osiągnąć, a czego nie?
  • czy osiąganie poszczególnych celów przebiegało zgodnie z planem?
  • Co przeszkodziło mi w realizacji określonych celów?
  • Czy i jak radziłem sobie z napotkanymi przeszkodami?
  • Jak radziłem sobie z emocjami przeżywanymi w ciągu minionego dnia?
  • Czy jestem zadowolony/a z siebie?